Saturday, August 28, 2010

:: forgive & forget ::

pernah tak korang rasa , susah sangat sangat nk forgive n forget someone yg dah wat sial ( bukan lucah aje , merangkumi sume ) kat korang ??, aku penah !!!! rasenye , tak payah nak story kot ape dia dah wat kat aku , urusan dia ngn aku dah settle , urusan dia dgn yg ATAS tuh mybe belom settle . Lgpon , aku tak amik port sgt mende remeh remeh nih ( pendek kate aku marah kejap jerk , pastuh ok ) ,aku dah forgive & forget kesalahan dia . act , mmg susah nk maafkann lupakan ape yg dia dah wat taik kat aku . Tpi aku cuba , cuba n terus cuba maafkan n lupakan . Lagipon , kita sebagai manusia tak perlu nak berdendam sampai ke mati .Tak kemana pon dendam kite kalau tak maafkan orang tuh . Sebagai hamba allah yg kerdil nih , tak salah untuk memaafkan , sedangkan nabi pon memaafkan umatnya , rite ? .. sape sape yg dah lame simpan dendam nyer tuh , dah dah la tuh .. lempaq jauh jauh saje dendam tuh .. Bulan yg mulia lg berpahala nih kan and tak lmbat lg nk raya , so maafkan lah org yg selalu wat korang sakit hati . DAN klu korang rasa ade wat salah ngn sape sape pon, cpt2lh minta ampun selagi berpeluang okeii .. dah aku takmo merepek lebih lebih , ckup sampai sini shaja . kang aku bg ceramah mgalahkan ustazah , korang takmoh bace lak en .. ok bye . gudnite ~

yg tk tahan menaip nurul naddy nadya

No comments:

Post a Comment