Saturday, August 21, 2010

kt rumah toknab ♥

perhh . sebenarnya aku pegi umah toknab dh lame . 2 bulan lepas , tp saje gedik nk cite kt blog nih , gediks kan aku ? haha . yela dah lame tk pegi en , since aku sambung study kt kl nih . so mase balik cuti sem arituh aku cakap kt mak nak pegi umah tok nab la . so aku pon capai anset mak aku , then call my abah cepatcepat . risau jgk lah mase nk gtaw abah , takot abah keje esok tuh . so lepas tekan no abah , aku pon cakap la punya cakap . perbualan antara anak dan abahnye .

aku : helo , abah ( salam pon tak sempat bg ) , esok abah keja bila ? keja tak esok ?
abah : haaa , keja la shift malam . awat ?
aku : nih chek nk p umah toknab la , jom la , lama tk p sana .
abah : haa , okok , ( abah aku mmg tak ckap byk )
aku : kita p tengah hari la , bole dak ?
abah : haa , yela . abah ada keja nih . balik nti sembang len .
aku : ok , nih mak kirim suh beli kopi ( feveret mak aku ) , jgn lupa beli pa yg patot ( dari kecik aku mmg suka ayat nih haha ) .
abah : balik stg abah singgah .
aku : k abah , jgn lupa taw kopi . assalammualaikum
abah : waalaikumslam .

perbincangan plan nk p umah tok esok2nya dh settle

keesokkan harinya..

aku pagipagi lg gile awal bangun , yela excited kot nk g umah toknab . aku org pertama masuk toilet , sebab aku org yg paling lame bersiap ( tak leh blah) , lepas pakai baju pe sume , aku p la dapur cari food . mak aku buat nasi goreng . sedap nasi mak aku goreng . mak suka goreng nasi tuh garinggaring . kire nasi tuh crunchy laa . aku tak kisah , aku suma bedal jnji masok perut . okeh bila sume dh siapsiap , abah pnaskan enjin kete dia , aku mcm bese org nk gerk dah , baru terhengeh2 nk pkai tudung . so aku pon rushing la . tudung jap jerk nk lilit2 nih . simply done !
okeh bila suma dah settle , mula la perjalanan kami menuju destinasi yg sebetulnya . rumah TOKNAB ! , tgu kamii .. perjalanan nk pegi sana jap jer , sejam pon dah sampai . umah tok nab kt KUALA KEDAH jer . okeh sembang pnjg lebar tak guna gk kan , nah aku kasi gambar mase kt umah toknab....






dalam kete ontheway nak g KK ..



ok time nih dah ade kt umah TOK NAB .. ( sukesuke )





lapar punya pasal , bunga pon nak makan .. hee~





kucing nih dh takda mak , kesian dia kan ?? ( tok bela )



korang , kambing nih nakal taw ! kene pukul pon kambing nih suka , dia ketawe dooo ~~





okeh . nih time nak balik dah , muka hepy jerk ~



nak balik dh , suke suasana tyme nih , sejuk jerk mata memandang



nih la KUALA KEDAH , intro ckit . ngee~



okeh , nih jerk pic yg ade kt aku , yg selebihnye ade kt muncit aku , mse nih guna dia punya hp , nti ade mase aku upload lg ..

p/s : takde pic abah , mak , tok sebab diorang tk nak bergambar , tmbh2 abah aku , tak gila glamer mcm aku ktanyer .. hahahah


yg tak tahan menaip nurul naddy nadya

No comments:

Post a Comment